Ве молиме користете го овој идентификатор да го цитирате или поврзете овој запис: http://hdl.handle.net/20.500.12188/15545
Наслов: Постигнувањата на учениците со посебни образовни потреби: следење, оценување, вреднување
Authors: Илиќ Пешиќ, Милена
Keywords: ученици со посебни образовни потреби, следење, оценување, вреднување.
Issue Date: 2021
Publisher: Филозофски факултет, Скопје
Source: Илиќ Пешиќ, М. (2021). Постигнувањата на учениците со посебни образовни потреби: следење, оценување, вреднување. Докторска дисертација. Скопје: Филозофски факултет.
Abstract: Вклучувањето на децата со посебни образовни потреби во редовниот училиштен систем е во фокус на образовната практика во 21ви век. На учениците со посебни образовни потреби треба да им се обезбеди еднаква можност да го демонстрираат она што го научиле. Предмет на ова истражување се практиките на следење, оценување и вреднување на постигнувањата на учениците со посебни образовни потреби вклучени во редовно образование со процесот на инклузија и на ученици со ПОП во посебните училишта и паралелки. Вкупно 480 наставника и 335 родители зедоа учество во истражувањето. Прашалникот за наставници е адаптиран и прилагоден од прашалникот што се појавува во работата на Mc Millan (2001), Duncan и Noonan (2007), и Gursky (2008). Резултатите покажуваат дека постои разлика во пристапот што го користат наставниците кај учениците со посебни образовни потреби и учениците од редовната популација. Вложениот труд на ученикот е фактор со најголемо влијание во формирањето на оценката за разлика од споредувањето оцени од други професори коешто е најмалку застапено. Усната презентација на учениците е најчестиот користен вид на проценка на знаењето од странана наставниците, додека најмалку користени се есејските прашања. Наставниците кои работат со различни целни групи користат различни начини за процена на когнитивното ниво на постигнување. Постојат разлики во перцепцијата од страна на родителите во однос на проценувањето и оценувањето на знаењето на нивните деца кај учениците со ПОП и учениците од редовната популација.
Опис: Докторска дисертација одбранета во 2021 година на Филозофскиот факултет во Скопје, под менторство на проф. д–р Наташа Ангелоска Галевска.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12188/15545
Appears in Collections:UKIM 02: Dissertations from the Doctoral School / Дисертации од Докторската школа
Faculty of Philosophy 09: Dissertations from the Doctoral School / Дисертации од Докторската школа

Files in This Item:
File Опис SizeFormat 
milicpesic2021.pdf2.32 MBAdobe PDFView/Open
Прикажи целосна запис

Page view(s)

197
checked on 24.7.2024

Download(s)

1.061
checked on 24.7.2024

Google ScholarTM

Проверете


Записите во DSpace се заштитени со авторски права, со сите права задржани, освен ако не е поинаку наведено.