Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12188/9968
Title: Современи пристапи во процесот на поучување на учениците со посебни образовни потреби
Authors: Велковски, Зоран 
Томевска Илиевска, Елизабета 
Тасевска, Алма 
Keywords: наставни пристапи, дидактички компетенции, поучување, ученици, посебни образовни потреби, индивидуализација, индивидуализирани курикулуми
Issue Date: 2012
Publisher: Филозофски факултет, Скопје
Source: Велковски, З., Томевска-Илиевска, Тасевска, А. (2012). Современи пристапи во процесот на поучување на учениците со посебни образовни потреби. Меѓународен научно-стручен собир – „Инклузивно образование-состојба и предизвици“. Зборник на трудови. Сојуз на дефектолози на РМ, МОН, Филозофски факултет, стр. 112-120..
Conference: Инклузивно образование - состојба и предизвици
Abstract: Еден од позначајните аспекти на мисијата на основното образование ce однесува на образование кое ги почитува и развива индивидуалните потреби, интереси и афинитети на личноста. Во тој контекст ce интегрираат учеииците со различни образовни потреби и проблеми. Во Република Македонија во редовната наставна практика во основното образование ce забелележува вклученост на оваа категорија на ученици. За таа цел наставата претпоставува организирање и примена на соодветни современи пристапи во процесот на поучување. Процесот на инклузивно образование ги третира проблемите на иницијалното образование на наставниците и развивање на нивните стручни компетенции за работа со ученици кои имаат специфични образовни потреби. Од друга страна, образовната инклузија, односно степепот на нејзината наставна развиеност и формите на нејзино практикување претставуваат значаен индикатор за овозможување на секој поединец да му ce даде можност за образование, користејќи при тоа најразновидна методологија, инструменти и форми во процесот на поучување, прилагодени на конкретните услови и потреби. Поучувањето на популацијата. со посебни образовни потреби е посебен педагошки предизвик. За таа цел постои потреба од оптимално развивање на наставните услови и „методичката апаратура“ во функција на обезбедување нa продуктивност и остварување на оптимални образовни стандарди. ИСТРАЖУВАЧКИ ПРОБЛЕМ. Проблемот при истражувањето е насочен во испитувањето на образовните потреби на наставниците од првиот образовен циклус во основното образование за поучување на учениците кои имаат посебни образовни потреби. ОЧЕКУВАНИ РЕЗУЛТАТИ. Наставниците имаат потреба од стручна поддршка во изработувањето на индивидуализираните курикулуми за работа со ученици кои имаат посебни образовни потреби. Наставниците имаат потреба од асистенти во процесот на поучување на учениците кои имаат посебни образовни потреби. Наставниците имаат развиени дидактички компетенции за примена на современи и разновидни наставни техники и наставни методи во реализацијата на наставата со ученици кои имаат различни образовни потреби. ТЕХНИКИ НА ИСТРАЖУВАЊЕ. Анкетирање, анализа на педагошка документација. Процесот на поучувањето ќе биде ефективен доколку истиот го остварува наставник со развиени стручни и дидактички компетенции за подготовка на индивидуализирани курикулуми според образовните потреби на ученикот, со активна вклученост на семејството/старателот, релевантните стручни лица од областа и стручните училишни тимови.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12188/9968
ISBN: 978-608-4508-91-5
Appears in Collections:Faculty of Philosophy 05: Conference papers / Трудови од научни конференции

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sovremeni_pristapi.pdf525.57 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

178
checked on Jul 24, 2024

Download(s)

40
checked on Jul 24, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.